II Wojewódzki Zlot Młodzieży PTTK

W dniu 20 września 2019 r. odbył się Wojewódzki Zlot Młodzieży „Poznaj rzeki Mazowsza” w 80 rocznicę wybuchu II wojny światowej, zorganizowany przez Mazowieckie Forum Oddziałów PTTK, przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim.

Główne cele Zlotu to: uczczenie 80 rocznicy wybuchu II wojny światowej, kształtowanie postaw patriotycznych dzieci i młodzieży szkolnej, poznanie rzek Mazowsza, popularyzacja turystyki pieszej wśród młodzieży szkolnej, poznawanie historii i tradycji niepodległościowych Mazowsza.

W Zlocie brało udział 40 najlepszych 10-osobowych drużyn ze szkół województwa mazowieckiego. Wśród tych drużyn była nasza szkoła, którą reprezentowali: Klaudia Bandulet, Alicja Dziublińska, Aleksandra Sobiecka, Patrycja Woroniecka, Paulina Tereda (2h) i Magdalena Dymek, Julia Giętka, Katarzyna Lewandowska, Dominik Nowicki (IIId), Tobiasz Tomiński (III h) pod opieką p. Bogdana Majewskiego i p. Jolanty Lipki.

W godzinach rannych wyruszyliśmy autokarem z Płocka do Wyszogrodu, gdzie zwiedzaliśmy zabytki miasta (klasztor, rynek, wzgórze zamkowe, bunkry, promenadę nadwiślaną). W muzeum Wisły Środkowej dowiedzieliśmy się o działalności społeczeństw żyjących nad Wisłą. Byliśmy przy pomniku poległych żołnierzy w Bitwie nad Bzurą. W drodze powrotnej do autokaru podziwialiśmy urokliwe brzegi Wisły w Wyszogrodzie.

Następnie udaliśmy się do Sochaczewa, gdzie odwiedziliśmy muzeum Bitwy nad Bzurą. Przewodnik zaprezentował nam jak wtedy wyglądało wojsko polskie i krótko przedstawił główne działania wojsk podczas wojny obronnej 1939 r.

Opowiedział nam o heroicznej Bitwie nad Bzurą wojsk polskich z hitlerowcami. Mogliśmy również zobaczyć przykłady uzbrojenia wojska polskiego z II wojny światowej.

Zwiedzając ruiny zamku oglądaliśmy dolinę Bzury.

Ostatnim punktem Zlotu była Osada Puszczańska w Tułowicach.

W tym urokliwym miejscu organizatorzy Zlotu przygotowali nam posiłek. Po poczęstunku młodzież rywalizowała w konkursach wiedzy krajoznawczej i historycznej. Na zakończenie Zlotu każda drużyna dostała pamiątkowy dyplom, a my po tak pełnym wrażeń dniu musieliśmy wracać do Płocka.

Galeria zdjęć (przejdź … )